یا ابن الذاریات

الَّذِینَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُواْ لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَانًا وَقَالُواْ حَسْبُنَا اللّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ ﴿۱۷۳﴾ ءال عمران

یا ابن الذاریات

الَّذِینَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُواْ لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَانًا وَقَالُواْ حَسْبُنَا اللّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ ﴿۱۷۳﴾ ءال عمران

کلاهبرداری و دزدی اول مارکت



 

      بنده هم مثل خیلی های دیگه فریب پیامک شرکت در قرعه کشی بنز و سانتافه و 200 گوشی همراه و 600 تبلت این پیامک رو خوردم و کدی رو فرستادم که ده هزار تومان از من کم میکرد. من هم مثل خیلی های دیگه وسوسه شدم تا شرکت کنم شاید فرجی شد. با هزار امید قبول کردم مثل شما ها که با روحیات و امیدتون بازی شده با عواطف من هم بازی شد.

در متن اولین پیامک قید شده بود تنها با ده هزار تومان شما در این قرعه کشی شرکت داده می شوید!!! لذا من هم مثل بقیه مردم فریب این دروغ را خوردم !!!
 

اصولاً شگرد این دلّالان حقه باز پیامکی، در نوشتن متن مبهم در پیامک می باشد. تا به خودتان بیایید می فهمید که حسابتان را خالی کرده اند بدون آنکه در قبال آن به شما چیزی بفروشند یا سود و منفعتی به شما برسد!


    پس از ارسال ، این پیامک آمد که : ضمن خوشامدگویی کاربر گرامی 91.....(شماره موبایل من )، مبلغ صد هزار تومان شارژ خرید اپلیکیشن و کتاب صوتی به شما تعلق گرفته و در قرعه کشی بزرگ یک بی ام دبلیو و سانتافه و ... شرکت داده شده اید.

تا اینجا زیاد مشکلی نبود. تا اینکه این پیامک از همین شماره اول مارکت به دستم رسید:

     مشترک گرامی درصورتیکه کد قرعه کشی تا کنون برای شما ارسال نشده است روز شنبه مورخ 8. 3. 95 کد قرعه کشی برایتان ارسال خواهد شد. شما با ارسال عدد 1 بدون قرعه کشی برنده 90 هزار تومان شارژ خرید اپلیکیشن از اول مارکت و(این " واو " نکته دارد!!!) حضور در قرعه کشی بزرگ اول مارکت با بیش از یک میلیارد تومان جوایز شامل فلان و بهمان ... روز شنبه مورخ 8.3. 95 ساعت 23 برنامه دورهمی شبکه نسیم پخش خواهد شد شده اید. در صورت عدم تمایل به حضور در قرعه کشی و عدم استفاده از شارژ هدیه حدکثر ظرف 24 ساعت آینده عدد 7را ارسال کنید.. اول مارکت 

توضیح:

این حرف اضافه در آئین نگارش و ادبیات فارسی به "واو" عطف مشهور است یعنی دو عبارت را به هم می چسباند که وجود یکی همراه با دیگری توام با هم است. لذا ابهام دارد !!! 

.... بعد من کنجکاو شدم و با متن مبهم بالا فکر کردم که احتمالا شرط دادن کد قرعه کشی ، استفاده رایگان شارژ 90 هزار تومانی خرید اپلیکیشن و ... است . لذا کد 1 را فرستادم . پیش خودم فکر میکردم چه بهتر، چون نود هزار تومان هم بهم شارژ رایگان داده اند چه ایرادی دارد خب 1 را میفرستم ! و متاسفانه آنجا فهمیدم که فریب خورده ام.

اینهم پیامک بعدی پس از ارسال عدد 1 از  اول مارکت کلاهبردار:

مخاطب گرامی  برای خرید بسته و دریافت هدیه 90 هزار تومانی شارژ خرید از اول مارکت و حضور در قرعه کشی بزرگ اول مارکت شامل خودرو فلان و بهمان ... مبلغ ده هزار تومان در حساب شما منظور خواهد شد !!!! اگر از خرید خود اطمینان دارید عدد 3 را به همین شماره ارسال نمایید.

(ابتداء متوجه عبارت " منظور خواهد شد "، نشدم و سپس با سرچ در اینترنت متوجه شدم خیلی از عزیزان همین بلا سرشان آمده است و با ارسال عدد 1،   ده هزار تومان دیگر بدهکار شده اند و نیز حتی با ارسال کد لغو هم پولشان عودت داده نشده، من هم دو دستی زدم توی سرم بخاطر حماقت و سادگی خودم و هرچی کد لغو عملیات فرستادم ، پیامکش اومد که قرعه کشی من لغو شد اما از پول من خبری نشد که نشد هیچ، بدهکار اول مارکت هم شده ام !!!

    متوجه شدم که آن صد هزارتومانی که نوشته برای من در سایت اول مارکت شارژ شده، را بدون اجازه من بصورت قسطی از شارژ موبایل من کسر می کنند و یا اگر خط همراه اول من دائمی باشد روی قبض موبایلم خواهد آمد !!!

  چرا این موضوع را در پیامکها بیان نکرده بودند؟ آیا هدفی جز دزدی و کلاهبرداری و سوء استفاده از مردم را داشته اند؟؟؟)

 

    بعد شک کردم که اگر کد 3 را هم بفرستم به 3080 یا 30703 ، باز هم ده هزار تومن دیگه کم خواهند کرد. یعنی 30 هزار تومن بدون اینکه به من در قبال پولم خدماتی ارائه بدهند کم کرده اند و این یعنی یک دزدی بی شرمانه.


     این را هم بگویم که این اپلیکیشن کذایی اینها در گوشی های اندروید سامسونگ با مشکل روبرو است و نصب نمی شود. علتش هم اینست که سیستم امنیتی گوشیهای جدید سامسونگ بسیار قوی است و هر بدافزار مشکوکی را اجازه کار نمی دهد. علاوه بر این، همین نرم افزارهایی که مدعی هستند و منّت سر مردم می گذارند که مجانی 90 هزار تومان شارژ رایگان میدهند، براحتی و رایگان در خدمات گوگل پلی و گلکسی سامسونگ یافت میشود !


     مطمئن باشید آن خودروهای بنز و سانتافه و میلیارها جوایزو کلی تبلت و گوشی همراه را با همین پولهای دزدی خریده اند که البته تنها احتمالا چند درصد جزئی پولها را خرج این ماشین ها کرده اند!!!


      بدبختی اینجاست به هرجا شکایت میکنیم گوششون بدهکار نیست. خود سایتش کد 9 رو میزنیم تلفنی هیچ پفیوزی جواب نمیده. میریم 9990 میزنیم، میگه شما نفر 27 در صف هستید!!! 113 اطلاعات زنگ زدیم میگه به ما مربوط نمیشه. پلیس فتا زنگ میزنیم میگه برید دادسرا شکایت کنید. من نمی فهمم باید 50 هزار تومن فقط کرایه ماشین بدم وقت بگذارم از زندگیم بزنم که توی شلوغی دادسرا ازین بی شرفها شکایت کنم تا 20 هزار تومن من برگرده؟ مگه من فقط برای خودم اینکار میکنم؟ چرا کسی گوشش بدهکار نیست؟؟؟؟


به واحد ارتباطات 111 ریاست جمهوری هم اعلام کردیم . فقط گفتن ما تنها کاری که میکنیم ضبط پیام شماست !!!

     اگر یک اول مارکتی این ها رو میخونه سوال من اینجاست: با پولی که از من گرفتید چه خدمتی به من ارائه دادید؟ جز اینکه وقت شریف من رو گرفتید و اعصابم رو خورد کردید؟ جز اینکه مجبور شدم از وقت درس خواندنم بزنم و بخاطر این بی عدالتی و حقه بازی شما مجبور شوم به صد جا زنگ بزنم و شکایت کنم؟ بعد دم از انسانیت و ایرانی بودن میزنید. آقای مهران مدیری من بعید میدانم شما از این قضیه بی اطلاع باشید. شما که چهره محبوب مردم هستید چرا؟؟؟؟