یا ابن الذاریات

الَّذِینَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُواْ لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَانًا وَقَالُواْ حَسْبُنَا اللّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ ﴿۱۷۳﴾ ءال عمران

یا ابن الذاریات

الَّذِینَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُواْ لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَانًا وَقَالُواْ حَسْبُنَا اللّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ ﴿۱۷۳﴾ ءال عمران

اهمیت هماهنگی با ولی فقیه در تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی

اصلی ترین شرط تحقق حماسه سیاسی – اقتصادی:
اهمیت هماهنگی با ولی فقیه در تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی
شرط اصلی تحقق حماسه سیاسی – اقتصادی، پیروی تام همه مسولین در سال جاری از ولی فقیه است. هر چه تولی تام تر و تبعیت بیشتری در بین باشد، حماسه عظیم تری در چشم جهانیان تلألؤ خواهد نمود. صد البته این امام حکیم و این امت بصیر به دوست و دشمن ثابت کرده اند که با تکیه به دعای مستجاب حضرت ولی عصر (عج) مرد روزهای سخت و کارهای به ظاهر محالند.
«در زمینه ی امور سیاسی، کار بزرگ سال ۹۲، انتخابات ریاست‌جمهوری است که درواقع مقدرات اجرائی و سیاسی و  به یک معنا مقدرات عمومی کشور را برای چهار سال آینده برنامه ریزی می‌کند. انشاءالله  مردم با حضور خودشان در این میدان هم خواهند توانست آینده نیکی را برای کشور و برای خودشان رقم بزنند. البته لازم است هم در زمینه ی اقتصاد، هم در زمینه ی سیاست، حضور مردم حضور جهادی باشد. با حماسه و با شور باید وارد شد. با همت بلند و نگاه امیدوارانه باید وارد شد. با دل پرامید و پرنشاط باید وارد میدان‌ها شد و با حماسهآفرینی باید به اهداف خود رسید. با این نگاه، سال ۹۲ را به عنوان «سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» نام‌گذاری می‌کنیم و امیدواریم به فضل پروردگار، حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی در این سال به دست مردم عزیزمان و مسئولان دلسوز کشور تحقق پیدا کند.» (امام خامنه ای، پیام نوروزی خطاب به ملت ایران به مناسبت آغاز سال 1392)
 

پایگاه 598- علی میثمی تهرانی / همانگونه که از عبارت شیوای فوق پیداست رهبری فرزانه انقلاب مطابق سنت حسنه سالهای پیش، سال 1392 شمسی را با عنوان حکیمانه «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» نام گذاری کردند. عنوانی که در حقیقت مانند پرچمی در سپاه حق بر افراشته شده و دقیقا عکس خواسته جبهه باطل را به عنوان جهت گیری اصلی سال آینده در حرکت جمعی مردم و مسوولین نظام اسلامی روشن می نماید. 

بر اساس روش اجتهادی جاری در حوزه های علمیه می توان با عنایت به «مفهوم مخالف» منطوق کلام رهبری عزیز، دست مکر دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب در سال آینده را نیز به عیان دیده و نقشه پیچیده آنان را حدس زد. به این بیان که وقتی رهبری معظم به عنوان امام اجتماعی حرکت تکاملی جبهه توحید و ولایت، جهت گیری اصلی حرکت امت در سال جاری را تحقق حماسه در عرصه سیاست و اقتصاد با تکیه بر روحیه جهادی می خوانند؛ معلوم می شود که نقشه دشمن برای سال آینده از بین بردن امید و شور جهادی در مردم و مسوولین در عرصه سیاست و اقتصاد و شکست امام و امت در این میدان مبارزه نفس گیر است. 

با این نگاه است که عقبه استراتژیک نام گذاری حکیمانه ولی امر مسلمین – به عنوان خلیفه به حق ولی عصر (عج) در مبارزه جریان حق و باطل در عرصه جهانی – ظهور پیدا کرده و اهمیت حیاتی تحقق این شعار در عینیت بیش از پیش رخ می نمایاند. 

جان کلام اینجاست. درگیری بین اسلام و کفر در عرصه جهانی به سرنوشت ساز ترین لحظات خود رسیده است. متفکران مکار دنیای استکبار – همچون دوستان هوشمند جبهه مقاومت – به خوبی فهمیده اند که سرنوشت تاریخ منطقه و جهان در این برهه از زمان و مکان رقم خواهد خورد.

جبهه کفر هرچه در آستین داشته رو کرده و هر گزینه ای که «در توان داشته» – دقت کنید به قید «در توان داشته» - رو کرده است. اگر از این پا پیشتر نمی گذارند؛ یقین باید داشت که نمی توانند. یعنی علی رغم هیاهوی ظاهری، تیر دیگری که بتوانند به کار بگیرند - و علیه جبهه عدالت و ولایت به کار نگرفته باشند - در دست سران متکبر جبهه ظلم و طاغوت باقی نمانده است. باید باور کرد که دور نیست زمانی که تاریخ اعتراف کند که «واقعا هیچ گزینه دیگری روی میز باقی نمانده بود!» در چنین شرایطی است که این فرزند پیامبر پس از چهارده قرن فرمان عزم عمومی جهت تحقق حماسه سیاسی – اقتصادی صادر کرده است. این همان حصن حصین و وعده فتحی است که پیامبر اعظم (ص) در اوج هجمه کفار و منافقین و تبلیغات زهر آگین و یأس آفرینشان جهت القای تردید در بین پیروان خط نبوی، به مومنان راستین می داد. اما به شرطها و شروطها. که تبعیت تام از فرمانده الهی جبهه اسلام در این میدان جنگ تمدنی، اصلی ترین شرط آن است. 

اهمیت این امر تا بدانجاست که اگر مسوولین قوای سه گانه و سایر ساختار های حکومتی و نهادهای تاثیر گذار فرهنگی نظیر حوزه های علمیه و دانشگاه ها و نیز توده های میلیونی مردم در پی تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی و زدن تیر خلاص بر پیکر نحس نیمه جان تمدن مادی موجود در منطقه اند؛ باید در سال پیش رو چشم بر اوامر فرمانده داشته باشند. اینجا نقطه  حساسی است. شرط پیروزی تولی تام عاشقانه عارفانه امت به امام عاشق عارف خویش است. نه یک قدم باید از ولی جلوتر گذاشت و نه یک قدم عقب ماند. خدا رحمت کند امام راحل عظیم الشأن را. او که به اذن ولی اعظم الهی (عج) از باطن عالم، خود معمار این بنای مبارک بود؛ خوب می دانست باطل السحر دشمنان در شرایط سخت حرکت قافله انقلاب، در دست وارث عصای موسی است. هم از این رو بود که سفارش کرد «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکتتان آسیبی نرسد.» (صحیفه امام، ج‏۲۱، ص ۱۵۶)
 
خلاصه کلام اینکه شرط اصلی تحقق حماسه سیاسی – اقتصادی، پیروی تام همه مسولین در سال جاری  از ولی فقیه است. هر چه تولی تام تر و تبعیت بیشتری در بین باشد، حماسه عظیم تری در چشم جهانیان تلألؤ خواهد نمود. صد البته این امام حکیم و این امت بصیر به دوست و دشمن ثابت کرده اند که با تکیه به دعای مستجاب حضرت ولی عصر (عج) مرد روزهای سخت و  کارهای به ظاهر محالند. 

حرف آخر اینکه قافله اسلام به اذن الهی از ابتدای طلوع خورشید نبوت و ولایت تا امروز به حرکت توسعه ای خویش ادامه داده و به وعده حق الهی تا ظهور حضرت بقیه الله (ارواحنا لتراب مقدمه الفدا) ادامه خواهد داد. اما تاریخ هرگز آن مبارزینی را که - بر خلاف فرمان ولی امر خود - تنگه احد را در اوج درگیری به امید بهره مندی بیشتر از مواهب مادی این دنیای دون رها کردند؛ نخواهد بخشید ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد